Alle SEO kennis in huis.

En dat willen wij graag met je delen.

Google augustus 2024 core update ingetypt in Google's zoekmachine

Google Augustus 2024 Core Update

Google heeft op 15 augustus 2024 een nieuwe core update aangekondigd. De update bouwt verder op vorige updates die waardevolle, relevante content beter moet laten ranken dan content die speciaal geschreven is om te ranken in zoekmachines. SEO experts hebben

Lees meer
google core update maart 2024 afbeelding

Google Core Update maart 2024

Google heeft op 5 maart 2024 de eerste core update voor 2024 aangekondigd. Dit is een core update inclusief een update van de spam policies. De verwachting is dat de implementatie minstens tot 2024 zal duren. Google heeft tevens een

Lees meer
meta description

Hoe schrijf je de perfecte meta description?

De meta description is de omschrijving van de inhoud van een webpagina. Het wordt dan ook wel de page description genoemd. Elke pagina op een website hoort zijn eigen (unieke) omschrijving te hebben. Je ziet dit dan ook bij de

Lees meer
seo vriendelijke url

Hoe maak je een URL SEO vriendelijk?

In de Google SEO starter guide staat dat het belangrijk is om eenvoudige en friendly URLs te gebruiken, maar hoe doe je dat? Om te beginnen goed nieuws: het maken van URLs voor SEO is niet heel ingewikkeld. Echter wil

Lees meer
anchor teksten

Anchor teksten en SEO

Anchor teksten vormen een belangrijk onderdeel van een webpagina en dus in hoeverre een webpagina goed geoptimaliseerd is. Anchor teksten spelen dus een grote rol binnen linkbuilding. Dit ReputatieBlog vertelt je alles over de betekenis en het gebruik van anchor

Lees meer
image seo

Image SEO tips en tricks

Image SEO, oftewel SEO gefocust op afbeeldingen, verwijst naar alle taken en mogelijkheden om afbeeldingen te optimaliseren, zodat ze helpen de positie van een pagina te verbeteren in de SERP. Afbeeldingen spelen daarnaast ook een andere belangrijke SEO-rol omdat ze

Lees meer
seo factoren

Belangrijke SEO factoren #2

Het gebruik van de juiste keywords, het creëren van waardevolle content en het toepassen van de juiste titels zorgen er onder andere voor dat jouw website goed gevonden kan worden en leesbaar is. Concrete uitleg over de stappen die je

Lees meer
seo factoren

Belangrijke SEO factoren #1

Veel aspecten rondom SEO zijn niet altijd even duidelijk. Welke factoren hebben invloed op de rankings, welke tactieken werken helemaal niet en hoe moet on- en off-page SEO geregeld zijn? Als je met SEO gaat beginnen of het al een

Lees meer
domein autoriteit

Wat is domein autoriteit?

De domein autoriteit, ook wel afgekort als DA, is een score die aangeeft hoe groot de kans is dat een website in de zoekmachine resultaten pagina (SERP) gaat scoren. Dit kengetal is ontwikkeld door het Amerikaanse bedrijf Moz en laat

Lees meer
website structuur

Hoe bouw je een goede website structuur?

De structuur van een website is een essentieel onderdeel voor zowel de gebruiker als voor de zoekmachine. De structuur van een website kun je zien als de basis of fundering van de website. Hoe beter de fundering, hoe steviger de

Lees meer
trust flow

Trust Flow: wat is het en hoe werkt het?

Tegenwoordig zijn er erg veel factoren die de positie van een website in de zoekresultaten van Google bepalen. De kwaliteit van het linkprofiel is een factor die veel invloed heeft op de ranking van een website. De Trust Flow is

Lees meer
wat is linkbuilding

Wat is Linkbuilding en hoe krijg je backlinks?

Zoekmachines zorgen er al jaren voor dat websites gevonden kunnen worden. Wanneer een gebruiker een bepaald zoekwoord gebruikt in een zoekmachine, wordt de beste match voor dat woord gevonden en weergeven. De zoekresultatenpagina laat vervolgens alle websites zien die dat zoekwoord

Lees meer
rich snippet

Wat zijn rich snippets en hoe kun je ze krijgen?

Rich snippets kunnen gestimuleerd worden door goede structuur te gebruiken in de content van je website. Een logische opbouw van de content zorgt ervoor dat Google de content begrijpt en hier antwoorden uit kan halen op veelgestelde vragen.

Lees meer

[LIVE BLOG] Google December 2020 Core Update

Google is momenteel een nieuwe core update aan het uitrollen: de December 2020 Core Update. Zoals elke core update heeft ook deze voor ons als SEO-experts veel gevolgen. In deze live blog gaan we tot op de bodem uitzoeken welke

Lees meer
Google neon logo

Nieuw: Google News Showcase

Op 1 oktober 2020 heeft de bestuursvoorzitter van Google, Sundar Pichai, bekend gemaakt dat Google een nieuwe feature krijgt, namelijk Google News Showcase. Hij deed dit door een artikel op hun ‘company news’ pagina te publiceren. (klik hier voor het artikel) Maar

Lees meer
Google Web Stories

Nieuw op Google: Web Stories!

Iedereen kent de stories op Instagram en Facebook wel en dit is reuze populair. Bedrijven maken hier al tactisch gebruik van om hun bedrijf onder de aandacht te brengen en nu komt ook Google met de functie voor Web Stories.

Lees meer
meta description

Hoe schrijf je de perfecte meta description?

De meta description is de omschrijving van de inhoud van een webpagina. Het wordt dan ook wel de page description genoemd. Elke pagina op een website hoort zijn eigen (unieke) omschrijving te hebben. Je ziet dit dan ook bij de

Lees meer
seo vriendelijke url

Hoe maak je een URL SEO vriendelijk?

In de Google SEO starter guide staat dat het belangrijk is om eenvoudige en friendly URLs te gebruiken, maar hoe doe je dat? Om te beginnen goed nieuws: het maken van URLs voor SEO is niet heel ingewikkeld. Echter wil

Lees meer
anchor teksten

Anchor teksten en SEO

Anchor teksten vormen een belangrijk onderdeel van een webpagina en dus in hoeverre een webpagina goed geoptimaliseerd is. Anchor teksten spelen dus een grote rol binnen linkbuilding. Dit ReputatieBlog vertelt je alles over de betekenis en het gebruik van anchor

Lees meer
image seo

Image SEO tips en tricks

Image SEO, oftewel SEO gefocust op afbeeldingen, verwijst naar alle taken en mogelijkheden om afbeeldingen te optimaliseren, zodat ze helpen de positie van een pagina te verbeteren in de SERP. Afbeeldingen spelen daarnaast ook een andere belangrijke SEO-rol omdat ze

Lees meer
seo factoren

Belangrijke SEO factoren #2

Het gebruik van de juiste keywords, het creëren van waardevolle content en het toepassen van de juiste titels zorgen er onder andere voor dat jouw website goed gevonden kan worden en leesbaar is. Concrete uitleg over de stappen die je

Lees meer
seo factoren

Belangrijke SEO factoren #1

Veel aspecten rondom SEO zijn niet altijd even duidelijk. Welke factoren hebben invloed op de rankings, welke tactieken werken helemaal niet en hoe moet on- en off-page SEO geregeld zijn? Als je met SEO gaat beginnen of het al een

Lees meer
domein autoriteit

Wat is domein autoriteit?

De domein autoriteit, ook wel afgekort als DA, is een score die aangeeft hoe groot de kans is dat een website in de zoekmachine resultaten pagina (SERP) gaat scoren. Dit kengetal is ontwikkeld door het Amerikaanse bedrijf Moz en laat

Lees meer
website structuur

Hoe bouw je een goede website structuur?

De structuur van een website is een essentieel onderdeel voor zowel de gebruiker als voor de zoekmachine. De structuur van een website kun je zien als de basis of fundering van de website. Hoe beter de fundering, hoe steviger de

Lees meer
trust flow

Trust Flow: wat is het en hoe werkt het?

Tegenwoordig zijn er erg veel factoren die de positie van een website in de zoekresultaten van Google bepalen. De kwaliteit van het linkprofiel is een factor die veel invloed heeft op de ranking van een website. De Trust Flow is

Lees meer
wat is linkbuilding

Wat is Linkbuilding en hoe krijg je backlinks?

Zoekmachines zorgen er al jaren voor dat websites gevonden kunnen worden. Wanneer een gebruiker een bepaald zoekwoord gebruikt in een zoekmachine, wordt de beste match voor dat woord gevonden en weergeven. De zoekresultatenpagina laat vervolgens alle websites zien die dat zoekwoord

Lees meer
rich snippet

Wat zijn rich snippets en hoe kun je ze krijgen?

Rich snippets kunnen gestimuleerd worden door goede structuur te gebruiken in de content van je website. Een logische opbouw van de content zorgt ervoor dat Google de content begrijpt en hier antwoorden uit kan halen op veelgestelde vragen.

Lees meer

Op zoek naar een SEO specialist?

De Reputatiefabriek helpt bedrijven met het groeien in organische bezoekersaantallen. Onze experts staan voor je klaar.

Learn how we helped 100 top brands gain success