Klantcase: Stijlvolle Trouwkaarten
Sinds 2012 voorziet Stijlvolle Trouwkaarten kersverse verloofde stellen van professioneel ontworpen trouwkaarten. Oprichtster Jo-Anne combineert haar passie voor design en bruiloften door met haar stijlvolle trouwkaarten bij te dragen aan een onvergetelijke huwelijksdag.
In de afgelopen twee jaar hebben we in nauwe samenwerking met Jo-Anne gewerkt aan het verbeteren van de organische posities in Google. Met trots kunnen we melden dat we tot nu toe mooie resultaten hebben behaald, we hebben ambitieuze plannen om de stijgende lijn vast te houden.
150 nieuwe relevante verwijzende domeinen
223% meer organische bezoekers
650+ zoektermen in de top 10 zoekresultaten
Zo zijn we begonnen
In januari 2022 zijn we gestart met een SEO quickscan om de huidige situatie van de website te analyseren. Al snel werd duidelijk dat er veel concurrerende websites waren, waarvan een groot deel aanzienlijk meer verwijzende domeinen had dan de website van Stijlvolle Trouwkaarten. Wel ontdekten wij dat de meeste van deze websites zich niet alleen op trouwkaarten richten, maar ook op bijvoorbeeld verjaardagskaarten. Uit de quickscan bleek dat de website van Stijlvolle Trouwkaarten vooral meer relevante backlinks van unieke domeinen nodig had om betere rankings op de belangrijkste zoektermen te realiseren.
Dit hebben we gedaan
Om de gewenste resultaten te behalen, hebben we in overleg met Stijlvolle Trouwkaarten aan verschillende onderdelen gewerkt. De volgende werkzaamheden hebben we uitgevoerd:
- We begonnen met een SEO quickscan om het backlinkprofiel van de website en de concurrentie te analyseren.
- Na de SEO quickscan hebben we een offpage SEO-plan opgesteld, waarin we een diepere analyse van het backlinkprofiel en dat van de concurrenten hebben gedaan. Op basis hiervan hebben we de strategische aanpak gebaseerd.
- In de eerste instantie zijn we met een beperkt budget begonnen, extra belangrijk dus om een haalbare strategie uit te stippelen. Na het behalen van de eerste mijlpalen ontstond er meer ruimte in het budget. We hebben ons vooral gericht op het opbouwen van een sterk backlinkprofiel met methodes zoals PBN-artikelen, linkruilen, citation building, blog commenting, competitor links, gastblogs en startpagina’s.
- Naast onze linkbuilding-inspanningen denken we proactief mee over andere SEO-elementen. Zo hebben we in de loop der jaren drie keer technisch onderhoud uitgevoerd door middel van technische SEO-analyses, waaruit belangrijke technische issues naar voren zijn gekomen. Hierdoor konden we de website verder optimaliseren, onder andere door snellere laadtijden, optimalisatie van canonical tags en verbetering van de directorystructuur.
- Tot slot hebben we ook kritisch gekeken naar de on-page SEO-elementen. We hebben de focus keywords op de landingspagina’s geoptimaliseerd en long-tail keywords toegevoegd die de concurrenten gebruiken.
Dit hebben we tot nu toe bereikt
Voor Jo-Anne was het meest merkbare resultaat van de linkbuilding en de andere SEO-activiteiten dat de website 223% meer organische bezoekers trok; waar de website begin 2022 ruim 6.000 bezoekers trok, waren dat er in augustus 2024 ruim 19.000. Stijlvolle Trouwkaarten is dus verdriedubbeld in organisch verkeer!
Testimonial
“De samenwerking met mijn vaste contactpersoon bij de Reputatiefabriek verloopt zeer prettig. Elke maand krijg ik een duidelijke update van hun inzet. Al goede resultaten behaald. Hun werkwijze is duidelijk en effectief. Je kunt ook hun expertise inhuren zodat je na een rapportage zelf weer stappen kunt maken.”
– Jo-Anne van der Lelij, oprichter van StijlvolleTrouwkaarten.nl
Heb jij ook een online uitdaging?
Laten we dan kennismaken! Of jouw website nou meer backlinks nodig heeft, of juist behoefte heeft aan extra content, onze specialisten staan voor je klaar. Gebruik de onderstaande knop om contact met ons op te nemen.